wortech

Idag var det en till halv-officiell skoldag. Åkte till skolan till klockan 9 fick lite mer info (hur skall jag komma ihåg allt?) och sen var det dags att skriva matte & engelska test, jag trodde det skulle bli svårt, men kom igen, provet var löjligt! Engelskaprovet började med att man måste indentifiera bokstäver från det engelska alfabetet och sen blev det lite "svårare" frågor om hur man stavar vissa ord. Obs, det var inte bara utbyteselever som gjorde provet, utan alla. Matten var i samma stil, inte svårt. Efter det hade vi en längre paus och gick på en café lunch med 3 flickor jag lärt känna 15 minuter tidigare, så nice att folk är så trevliga och sociala här! Föresten så tycker alla att de låter dumt om man säger I'm going to the school, det heter I'm going to the college

Senare fick vi också våra scheman, och efter mycket krångel och ändringar ser mitt schema ut så här (jag är inte säker om det blir mer ändringar) : Måndag 14.15-16.15 (!) Tisdag: 9-16.15 (med hål) Onsdag: 14.15-16.15 Torsdag: 9-13.15 ocg Fredag: 14.15-16.15. Förstår ni hur chill det är, skolan här är så annorlunda jämfört med hemma! Jag har ju nästan inga timmar känns de som.


en av skolbyggnaderna


och en till skolbyggnad (som vi inte använder så mycket)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Hur kan de lära sig något i England då de endast läser 4 ämnen och har så där korta dagar?? Kram, kram...

2011-09-10 @ 13:12:59
Postat av: Sara

Jaaduu, de undrar jag o .. men de blir skönt med sovmoron till 2 !

2011-09-10 @ 16:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0