school day

Idag var det en riktig skoldag som stod på schemat. Vi fick testa alla ämnen som vi valt för att se om vi gillar dem, historia och geografi gillade jag, jag har samma lärare i båda ämnena och jag gillar henne, men jag kom på att english language & litterature verkligen inte är något för mej. Det handlade om att analysera 1800-tals poesi som jag förstod noll av och att skriva egna dikter, det var tråkigt och svårt. Så jag gick och böt english lang. & lit. till psykologi, hoppas jag gillar det (men jag har fortfarande 2 veckor på mej att byta om jag vill). Så hade jag också film studies och det gillade jag verkligen! Läraren var verkligen rolig fast aningen speciell. Jag tror nog att det här året kommer gå riktigt bra. Och jag har redan lärt känna massor med folk och vissa är så himla trevliga.

Fast redan efter första dagen av testlektioner drunknar jag i läxor. Alla andra har haft "summer work" som de har haft tid att göra hela sommaren så nu måste jag få klart allt summer work på 1-2 veckor! Så jag har 2 mindre historia uppsatser, 1 psykologi uppsats, 1 geografi uppsats, och en filmanalys att göra.. GREAT!
Föresten, råkar någon ha tips på en intressant film som jag kan välja 5 minuter från och "djup analysera"?

Nåja enough talk om skolan. Efter skolan gick jag, Finja och Laura (familjens flicka) på stan för att kolla lite hårgrejer eftersom hon är frissa. Det är så bra att ha en frissa i huset hon säger vad som skulle vara bra för vårt hår och hur man skall sköta om det. Så det blev ett värmeskydd för min del eftersom mitt hår inte mår bra av att jag plattar det. Finja köpte också hårfärg och vi färgade hennes hår på kvällen. Laura lärde mej hur man färgar hår på ett proffsigt sätt så vi gjorde en sida var, ni ser resultatet nedanför .. Jag är verkligen så glad att jag har både Finja och Laura här, vi kommer så bra överens och båda två är så underbara! Jag säger bara, det här kommer bli ett bra år. (Nästa gång skall jag försöka ta med kameran till stan och skolan så jag får lite bilder, idag glömde jag minneskortet hem, typiskt ..)


Det syns verkligen verkligen vem av oss är frisör, Lauras sida, som hon gjorde dubbelt så snabbt...


...och min sida, ni ser vem som är klottigare. Men resultatet blev bra på båda sidorna (inte lika mörkt som på bilden)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag fösrstår att ni har roligt tillsammans, härligt...

2011-09-07 @ 07:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0