remember the umbrella ..

Hallå igen, jag vet att jag har varit otrooligt trög med att uppdatera men nu har jag äntligen en skön ledig kväll utan något att göra. Jag skall försöka uppdatera lite oftare än vad jag har gjort de senaste dagarna. Idag hade jag min längsta skoldag, från 9-16.15 med en timmes paus, inte så farligt egentligen. Fick också tillbaka lite work från och var förvånad över att det gått riktigt bra.

När jag åkte på morgonen funderade jag hur länge som helst, behöver jag ett paraply eller inte? Vi har ju haft soligt och oengelsk väder än så länge .. Men lat som jag är orkade jag inte gå upp och hämta det så jag stack iväg utan. Då skolan slutar ser jag att det ösregnar, great, men jag kan ju ta bussen som släpper av mej utanför huset. Då jag kommer till busstationen står "vår" busschafför som kör oss varje dag och som är hur trevlig som helst och säger att bussen är sönder. Busschauffören frågade riktigt oroligt att nog slipper jag väll hem, det är så härligt att folk bryr sig, inte något som skulle hända i Vasa tror jag. Jag går till bussen som stannar 500 meter från huset, får vänta i evigheter, bussen är smockfull, varm och svettig. Då bussen släpper av mej ösregnar det ännu mera och det är bara att gå hem. Då jag kommer hem är jag en dränkt katt, men inte är jag ledsen för det, det har varit en bra dag i alla fall. Jag får väll ta att lägga upp lite bilder från de senaste dagarna så här har ni! Jag saknar er alla där hemma ..


Så här charmig och genomblöt såg jag ut då jag kom hem ...


Worcesters fina väg längs floden Severn




dom kan dehä me massiva chipspåsar i England


En suddig bild då vi väntar på bussen på väg till bion


.. och lite till bussväntande



Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt, härligt att få läsa om er igen... Jag hoppas det kommer mera!

2011-09-21 @ 12:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0