66 days in england

Okej nu skall jag försöka ta och skriva lite igen efter en låång break. Men det är bara så att jag antingen inte har tid, eller så har jag ingen motivation eller ork att logga in och skriva eller så tänker jag bara "jag gör det senare". Men nu får ni höra vad som har hänt senast. Efter min födelsedag förra torsdan (det känns så länge sen nu) var det Finjas tur på fredag, hon hade en hel hög med paket att öppna och jag gick och köpte henne ett par skor som hon dreglat över en stund, detta resulterade i en glad tysk. På kvällen gick jag, Finja, Laura och Dan ut på bio + middag, men vi berättade inte Finja vad vi skulle och se, för det var paranormal activity 3, det är nog svårt att hitta nån mer lättskrämd person än Finja! Så under bio satt vi alla ihopklämda och ryckte tag i varandras händer, för OM man hoppade till. Efter bio gick vi och åt till en italiensk restaurang med supergod mat. En riktigt toppen kväll var det. När vi kommer hem och skall sova och jag redan har somnat väcker Finja mej genom att peta på mej och frågar om jag vill följa henne till vessan (som är cirka 2 meter from vår dörr) eftersom hon är rädd efter filmen. Eftersom jag är en underbar syster som inte riktigt kommer ihåg dethär för jag halvsov sa NO och vände mej om (sorry) ... Dagen efter kom Debs och Russ vänner över hit med deras flicka och vi lassade indisk mat i mängder, jag tror det är första gången jag åt riktigt äkta indisk mat och gott var det, men ganska så spicy. Och vår dubbelfödelsedag fortsatte med kaka med ljus i. Och jag måste bara ta och säga TACK till alla där hemma som har orkat skicka kort eller små paket hit, det har verkligen gjort mej superlycklig :)

Nu har i veckan har vi haft half term (eller study week som vår skola så trevligt vill kalla det) så vi har varit lediga. Vi har tagit det lungt, Finja stack iväg till ett ställe utanför London 3 dagar för att träffa ett par tyskar hon kände så jag har varit duktig och gymmat lite, försökt göra lite läxor, hängt med Laura och lärt känna några av hennes vänner bättre och jag måste bara säga engelska människor är så mycket mer sociala och avslappnade än vad jag är van vid. Folk som man har träffat en gång behandlar en som man kännt varandra hur länge som helst, det är så nice! På onsdag var jag på bio med Tim, vi var och såg Johnny English 2, den var nog riktigt kul. Nu på helgen har vi firat halloween, men jag skriver mer om det i nästa inlägg.


taxi





Skulle vara perfekt om alla vi här i huset hade samma storlek, men det är ju bara jag som har sjukt små fötter






Jag kommer alttid älska Fazer, men inget fel på engelsk choklad heller

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka underbara skor...

2011-10-31 @ 07:08:59
Postat av: dominique

Hjälp va du har fått långt hår sara, fint!:)

2011-11-04 @ 15:18:54
URL: http://ddominique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0