i fell in love with the seaside

Nu får jag nog ta och berätta om min helg, som var riktigt jätte nice ! På lördag morgon steg vi upp väldigt tidigt och så åkte jag, Finja, Deb och Russ mot Wales. Somnade i bilen och då jag öppnade ögonen var vi helt klart i Wales, alla skyltar var både på walesiska (som förresten är en en dom konstigaste språken jag sett) och engelska. Sedan körde vi mot kusten över höga berg och djupa dalar, jag satt bara och stirrade ut ur fönstret, det var så otroligt fint! För att beskriva hur de såg ut så kan jag gissa att det kan se lite liknande ut som på Island kanske? Men hur fint som helst i alla fall och att åka upp och ner kändes precis som att landa med flygplan, lock för öronen.

Då vi kom fram till huset som Steph (Debs bästa vän) hade över helgen lämnade vi grejerna där och gick ut för en rundtur av Barmouth. Barmouth var inte stort, men  jättemysigt, massor med söta butiker längs stranden. Och så stranden och havet, jag stod och stirrade där hur länge som helst och bestämmde mig för att jag definitivt kommer att bo vid havet nångång i framtiden, det var så fint att jag inte riktigt vet hur jag skall beskriva det. Det var bara underbart, I fell in love with the seaside, definitely. Och så hade vi också tur med vädret, sol = nästan shorts och topp väder i "regniga Wales".

Huset som vi hade över helgen var helt enkelt massivt, ca 30 (?) sovrum, massor med vardagsrum här och där, stor matsal och massor med smårum. Vi var sammanlagt 27 personer som stannade där över helgen för födelsedagen men huset kändes halvtomt. Jag och Finja delade ett sovrum på översta våningen med ett takfönster, mysigt (utsikt över havet). Ni kan ju föreställa mej yra omkring på morgonen då jag försökte hitta nån dusch men tappade helt och hållet bort mej.

På kvällen klädde alla upp sej och vi hade en fin 3 rätters middag och usch vad mätt jag blev, men gott var det. För att vara en 50 års fest måste jag verkligen säga att det inte var en tråkig sådan. Massor med roligt program, otroligt dumma och roliga lekar och spel (trust me) och musik. Sent på kvällen drog vi oss upp till rummet igen o somnade till ljudet av havet utanför.

På söndag blev det att titta omkring Barmouth lite till. Jag och Finja gick upp i bergen en bit (bland alla får haha) och mitt i allt ser vi bara stora lågor i skogen och hur fåren springer omkring i panik. Jaha, okej vad gör vi nu? Skall vi ringa brandkåren, eller knacka på nåt hus och säga vad som händer? Efter att ha stirrat och funderat en stund ser vi att det kommer en man på en mönkiä ner för berget och vi antog att allt var okej, så vi gick ner igen och tog massor med bilder vid stranden och gick omkring i staden. Senare blev det att åka hem igen till Worcester, men jag måste säga att Wales var så otroligt fint, havet och stranden där är något jag kommer att sakna hur mycket som helst. Ojj nu ser jag hur vilket mega inlägg det här blev, men jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om helgen. Här har ni en hel hög med bilder för den delen också.












Massor (!) med dumma bilder


Sara + Finja in progress










Gråa huset var vårt, mycket större på baksidan än vad det ser ut


utsikt från vårt fönster


takfönster






4 våningar hade vi


Jaha, okej, vad gör vi nu?








Hahaha ..






Och så sist, Debs smygbild av oss från huset då vi fjantar oss på stranden

vi tog så mycket bilder att det inte är klokt och det tar så länge att ladda upp dem, så det får räcka så här. Men jag lovar er det kommer att komma mer bilder i framtiden från Barmouth, för det var så fint! Nu skall jag och sova, är ganska så förskyld, hoppas det är bättre imorgon. P.S jag är 17 väääldigt snart! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0