we love malaxlimpa

Idag var det ett besök till skolan som gällde. Det blev en skoldag från 9-1 med massor med info och lära känna varandra grejer. Jag hamnade i en trevlig grupp med massor med kul människor, jag hade tur, för jag kan lova er en del folk i vår skola är minst sagt speciella.. Vi skulle göra ett grupparbete med 4 pers, vi skulle designa en idé för hur OS facklan i London skulle tändas och på fredag vinner bästa idén ett pris, men jag lovar ett det inte blir vårt ytterst seriösa projekt. Efter skoldan gick jag, Finja och Heidi (från Norge) och Lucia(från Slovakien) en sväng på stan. Imoron blir det att åka till skolan igen för en hel dag och ha "testlektioner" för att se om man gillar ämnena som man valt, helt bra så man kan byta.

Då vi kom hem såg jag och Finja att det fanns 2 stora paket på vår säng. Vi båda hade fått paket hemmifrån så nu har ja äntligen fått lite varmare kläder så jag överleva det engelska vädret. Och det bästa med allt var att mamma hade packat ner 2 malaxlimpor, hallelujah! Jag sprang snabbt ner, satt smör på och stoppade i munnen, det var så himmelskt gott efter 2 veckor av vit toast! Och en viss tysk här i huset blev helt kär i brödet. Så nu är ett paket redan slut .. Så om nån där hemma har tråkigt är det bara att packa ett paket med finländsk mat/grejer och skicka det till england!


Våra paket


Det är konstigt hur otroligt gott lite mörkt bröd kan smaka


tysken i huset gillade verkligen finskt bröd, jag får ta och skicka bröd till henne i Berlin då hon är hemma


Malaxlimpa, gurka (för i England har de inga normala pålägg) och massor med smör! Det bästa som hänt på länge haha ..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fick inte Deb och Russ smaka på Malaxlimpa?

2011-09-06 @ 05:24:21
Postat av: Sara

Ja, det lämnade nog kvar till dem, Deb smakade och hon gillade det, men Russ har nog inte smakat ännu

2011-09-06 @ 18:33:59
Postat av: Linda

Nu blev jag riktigt riktigt snål på malaxlimpa! De e bra att du uppdaterar ofta :) kraaam

2011-09-07 @ 15:53:01
URL: http://pipsans.blogspot.com
Postat av: Emma

Malaxlimpa e gott! Själv bor jag också i Malax! :)

2011-09-19 @ 00:13:51
URL: http://ememmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0