4th of October

Nu är jag tillbaka efter en liten paus igen. Helgen var riktigt skön, fredag tog vi det mest bara lungt, lördag blev det att njuta av det varma vädret riktigt ordentligt, träffa lite folk i parken, sola och bara gå omkring i stan. Alla är ute då det är så fint väder och mycket happenings. På kvällen for vi på teater med Deb & Russ för att fira hans födelsedag. Det var riktit nice, "Death by murder" hette teatern o var ungefär en komediversion av miss Marple. På söndag hängde vi med Dan och Laura åt massor och chillade och gick till ändan av gatan för att gratta Lucia (utbyteselev från Slovakien) som fyllde år.

Efter att ha haft det så varmt i över en vecka är det så tråkigt nu när det bara blir kallar och kallare .. inte så trevligt. Men idag har jag haft en bra dag fast 9 mornar nog inte är min grej (hur skall jag överleva skolan då jag kommer hem till Finland?). Hade film studies och psykologi och sedan en timmes paus så jag och Sophie (en flicka från min psykologi) gick och lunchade till hennes favoritställe-the lounge, så mysigt och intrett i marockansk stil med supergod mat. Sen var det bara att dra sig tillbaka till historia och sedan bara hänga och prata en stund med Sylvia från min historia och nu är jag då hemma. Människor är så mycket mer sociala här på något sätt än vad de är i Finland, det gillar jag verkligen. Förresten nu är det 16 dagar kvar tills lilla jag blir 17 ! (lite patetisk då alla går och blir 18 snart)


Lassat tårta har jag också gjort i helgen. Vänta bara då ni ser hur jag ser ut då jag kommer hem..




inga fler soliga dagar i parken .. :(




gamla delen av Worcester










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0