oh bloody english people..

Jag trodde att det bara var i USA som dom inte vet något om andra länder, men jag hade fel. Engelsmännen kan vara ganska så korkade när det gäller geografi & sånt. Det här har jag fått höra hittils: "I'm from Finland - it's next to the Netherlands right?", "I speak swedish - Oh, so you are from Switzerland", "My name is Sara Uusikylä - okay, so you are from Poland", "When I saw you I was sure you were from Sweden", "You had the big volcanic ash cloud last year, right? - no that was Iceland, I live in Finland - okay but they are pretty much the same aren't they?" och "it is simply not possible to have two U:s in your name!". Här får ni en bra bild om vad folk vet om Finland och tydligen resten av Europa, jag dör lite ibland då jag hör vad vissa säger, men lite kul är det ju också.

Idag då jag var och provade kläder blev jag riktigt excited, dom pratade finska i provrummet bredvid. Lite töntigt att man kan bli så glad över det, men det kändes så hemtrevligt. Jag tänkte gå ut och fråga varifrån de var, men då jag hade klätt på mej hade de försvunnit. Jag känner att mina dagar bara blir bättre och bättre och man lär känna mera och mera folk och dom är så trevliga! Idag blir det att packa inför helgen efter som jag åker och hälsar på min kusin som bor i Stoke Poges (nära London) imorgon efter skolan. Det blir nästan 3 timmar i tåg, så får väll försöka ta och göra lite läxor då, suck. Men de ska bli roligt att se henne och David som jag lärde känna förra sommaren. Hoppas ni alla har det bra där hemma, jag saknar nog er!
Jag har blivit lite dålig med det här att ta bilder, som idag hade jag nog med kameran och tänkte fota något, men såklart: "no memory card", hur kan ja alltid glömma det?.


bild från förra året då jag hälsade på Nina senast

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tid far tåget från Vorcester?

2011-09-22 @ 21:18:44
Postat av: erica

det är precis samma här, dagarna blir bara roligare o roligare när man börjar känna mer folk ;) o ja herregud amerikanerna tycks inte vara så mycket bättre än engelsmännen med det här med allmänbildning. men ja tror no att amerikanerna vinner priset endå. har många liknande upplevelser som du gällande var finland ligger osv haha.. men den bästa var faktist när ja va i england för några år sedan o ja att ja va från finland så fråga en pojek" oh, so you like eat raindeer fro dinner everyday after you have been out hunting it"?

2011-09-22 @ 23:35:15
URL: http://ericanieminen.blogg.se/
Postat av: hetti

här blir dagarna också bara bättre och bättre ;) elr så int.. haha s¨å perus du sara att du glömmer minneskorte! :D

2011-09-23 @ 08:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0