indian summer

Hej igen härifrån England, de blir svårare och svårare att hitta tid att blogga. Men helgen var riktigt great, åkte ner med tåget till Slough efter skolan på fredag och resan gick relativt snabbt, jag skulle ju göra läxor men det gick inte sådär himla bra .. Kom fram på kvällen och hade en riktigt nice middag med min kusin och hennes familj, trevligt var det! Lördagen spenderades med lunch och rundvandring i Windsor, som är jättefint och sen in till Eton där Englands dyraste pojkskola finns. De hade en charity fayre, för att samla in pengar till välgörenhet (skulle det inte bara vara lättare om pappa betalar) så de var massor med snobbiga pojkar i sina kostymer och deras ännu snobbigare föräldrar i sjukt dyra bilar som yrade runt där. Visst, skolan är hur fin som helst, men vissa gamla traditioner som jag fick höra om är lite väl sjuka. Kvällen spenderades med en till god middag (okej jag säger att jag inte har saknat kött, men gott var det ju!) och att kolla film. Söndagen var hur skön som helst med sovmoron och bara hänga med min vän David som jag lärde känna förra sommaren. Tåget hem gick också snabbt och det är inget fel på engelska tåg måste jag erkänna. Sen var det bara att börja med en ny skolvecka.

Här i england är det nu på gång någon sorts värmebölja, indian summer kallas det tydligen då det blir mitt i allt jättevarmt på hösten. Så imorgon är det 25-27 grader som gäller, inte helt fel! Men så får ja ju räkna med en snöfri jul och mycket regn senare så ingen orsak att vara avundsjuk. Jag har blivit sämre och sämre på att fota meningsfulla saker, men några bilder måste jag väll slänga in.

På fredagen gick jag med då Finja fixade hål i öronen då de hade vuxit igen, vi gick till ett tatuerings & piercing ställe och jag planerade att skrämma slag på mamma och säga att jag hade tagit ett tatuering men ... men kanske jag låter bli att vara så elak :)


undrar vad mamma skulle säga om jag skulle komma hem med en tatuering ..








Tydligen enda vettiga bilden som jag lyckades ta i Windsor


och så några Eton snobbar i kostym


Inget fel med att sitta i tåg då man har en sån här framför sig (kostade i och för sig runt 1 pund, men det var ju inte så farligt)


och en sista bild tagen på historia timmen i da, så kan de gå då man har lite för lite att göra. Men parken och floden bakom skolan e så fin, så skönt att bara gå o chilla under något träd medan de som går på musiklinjen oftast sitter och jammar någonstans i närheten.

Kommentarer
Postat av: erica

gud va ja älskar sista bilden, ser helt underbart ut! mina harry potter vibbar sattes igång på momangen :D

2011-09-29 @ 05:01:38
URL: http://ericanieminen.blogg.se/
Postat av: jessika

Söt liten blogg du hade =)

Kika gärna in min tävling också!

2011-09-29 @ 06:35:16
URL: http://kallasjessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0