england's second capital

Igår var det en heldag i Birmingham med Finja & Heidi som gällde. Vi steg upp rätt så tidigt och hoppade på tåget (som föresten bara kostade 5 pund till B:ham och tillbaka, inte illa!) och for iväg, 40 minuter tog det. Jag som kommer från lilla Vasa fick en mindre chock över hur stort det är, 3 miljoner människor bor där och det kändes som alla trängdes i shopping centret som vi var i. Det var så otroligt nice, men nästan för stort, man visste inte riktigt vad man skulle leta efter i affärerna, så spenderade ingen förmögenhet som tur. Letade efter en jacka, men tänkte bara "det finns en ännu finare i nästa butik", så åkte till sist hem utan. Alla affärer man kan tänka sej finns där, bara 3 gånger större än vad man är van vid!

Efter att ha gått igenom en del av butikerna, haft en trevlig lunch på en italiensk restaurang och shoppat lite till var man helt slut, jag somnade på tåget tillbaka. Jag är för lat för att skriva mera så här har ni bilder från resan. Måste bara säga att jag hade en helt super dag!


I tåget på väg till Birmingham




Så mycket folk överallt!
















enda bilden på oss 3, men jag ser så otroligt liten ut!


Och så sist: Heidis smygbild på en totalt utmattad Sara i tåget påväg hem ..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0